Week 8 - 9 Lajuma

21 april 2019

Hoi! Bij deze weer een update!

In mijn vorige blog had ik het over een plek waar ik veel nieuwe sporen van otters en water mongoose heb gevonden en dat ik daar mijn camera heb opgehangen. Maandag 15 april ben ik even snel naar mijn camera gegaan om te kijken of er beelden waren gemaakt van mogelijke otters of water mongoose. En yep, eindelijk heb ik beelden van otters en waarschijnlijk ook een water mongoose!! Ik ben erg blij dat ik eindelijk beelden heb, na 6 weken.. Mijn camera moest ik laten hangen tot woensdag dus ik ben weer terug gegaan naar de Barn. In de middag ben ik weer samen met iemand anders naar de Wetlands geweest. Deze keer waren er best veel vogels dus dat was wel leuk om te zien. Je hebt hier hele kleurrijke vogels rondvliegen, met felrode, felgroene of felgele veren.

20190415_091524

20190418_152100

20190415_165716

Dinsdag 16 april hadden we zoals gewoonlijk weer de meeting. Deze keer was er niet heel veel bijzonders. Oja, we hebben wel wat info gekregen over het olifantenproject van volgende week. We hebben te horen gekregen dat we waarschijnlijk elke dag, na ons werk, een gamedrive kunnen doen! Echt super gaaf! Ik ga zeker mijn camera meenemen en ik hoop dat ik tijdens die dagen en drives veel dieren kan zien. In de middag ben ik weer naar Bergplaats geweest om te zoeken naar sporen en ik heb weer wat nieuwe sporen gevonden dus dat is fijn.

Woensdag 17 april ben ik in de ochtend met een andere student mee geweest. Zij had droppings gevonden met stukjes krab erin, dus dat kan van een otter of water mongoose zijn. Ze heeft mij laten zien waar het is, maar het was al best ver afgebroken waardoor het lastig te zeggen was van welk dier het was. In de middag heb ik eindelijk mijn camera opgehaald en de beelden bekeken. Op bijna elke foto stond wel een dier, maar 9 van de 10 keer stond er alleen een staart of een lichaam op de foto. Er zijn wel wat betere foto's dus die zal ik hieronder plaatsen.

IMAG0058

In de middag ben ik weer even naar de Wetlands geweest om daar te relaxen en van het uitzicht te genieten. Toen ik weer terug ging moest ik naar beneden via de stenen en toen zag ik ineens een muisje wegschieten, een elephant shrew. Die zien er wel schattig uit hihi.

20190415_152344 20190415_170157 20190415_170309

Donderdag 18 april heb ik mijn camera weer geplaatst. Deze keer heb ik twee camera's geplaatst, eentje die foto's maakt en eentje die video's maakt. Mijn begeleider wilde dat graag. Het duurde weer even voordat ik beide camera's had opgehangen, omdat de lianen aan de bomen niet echt meewerkte. Ze duwden de camera steeds de verkeerde kant op, maar ik heb ze uiteindelijk met touw strak vastgevonden aan een boom waardoor ze niet meer in de weg zaten. Rond half 1 in de middag was ik klaar en toen ben ik weer naar Wetlands geweest. Ik heb daar de hele middag in de zon gezeten :)

20190415_170922 20190418_152251

Vrijdag 19 april heb ik in de ochtend mijn data weer verwerkt, want dat moet natuurlijk ook (helaas hihi). Het was deze dag erg goed weer, veel zon, dus ik heb daarna weer de hele middag in de zon gezeten :) In de avond hebben we Harry Potter gekeken, dat doen we nu bijna elke vrijdagavond dus dat is leuk.

Zaterdag 20 april was ook weer een goede dag qua weer. Ik heb weer in de zon gezeten, met mijn ouders gebeld (eindelijk konden we een keer goed videobellen! Meestal lukt het niet goed vanwege de wifi) en verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Het was wel echt warm! In de zon was het gewoon boven de 50 graden!! In de avond hebben we weer gebraaid, zoals elke zaterdag hihi.

20190420_123021

20190420_133257

20190420_191122

Vandaag, zondag 21 april hebben we met z'n allen een paasbrunch gedaan. Vanavond ga ik met 3 andere mensen naar de Wetlands en dan gaan we daar avondeten. We blijven daar tot in de avond en dan gaan we naar de sterren kijken, dus ik hoop dat het niet bewolkt wordt!

20190421_110111

Volgende week ben ik dus ook van dinsdag tot en met zondag weg, vanwege het olifantenproject. Ik hoop dat het erg leuk wordt!

Nog fijne Paasdagen iedereen!

Xxx Céline

IMG_20190418_172957

1. Peter:
    22 april 2019
    Succes en veel plezier met het olifantenproject.
  2. Esther:
    22 april 2019
    Jaaaa videobellen was zeker even fijn! Je 'gewoon' even zien was erg leuk! En ik zal de camera wat verder weg houden...hahaaaa! 😂 succes met het olifantenproject en goed opletten! 🐘xx oja, superfijn dat je eindelijk otters op beeld hebt!
  3. William:
    24 april 2019
    Reuze spannend naar de olifanten het grootste land dier nu op aarde maak maar mooie foto's kunnen wij ook een beetje mee gluren en genieten